loading...
حانیه فلاح زاده
samira بازدید : 16 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به غیر از سه وعده غذایی اصلی، میان وعده ها نیز تاثیر زیادی بر میران کالری و انرژی دریافتی ما دارند. یکی از میان وعده های خوشمزه و پر طرفدار، شیرینی ها هستند. پایه و اساس این میان وعده ها همان طور که از نامشان نیز پیدا است، شیرین کننده های طبیعی یا مصنوعی هستند که پر کاربردترین و معروف ترین آن ها شکر است. علاوه بر شکر، در ترکیبات اغلب شیرینی ها از تخم مرغ و آرد و روغن نیز استفاده می شود. شیرینی ها در انواع مختلف کیک، تارت، برانیز، کوکی، بار و ... وجود دارند و بسته به طعم شان مواد دیگری چون کاکائو، قهوه، خرما، زنجبیل، دارچین و انواع میوه ها و آجیل ها به ترکیبات آن ها اضافه می شود. این ماده خوراکی نیز مانند بسیاری از مواد غذایی دیگر در صورت مصرف بیش از اندازه می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورده و زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند چاقی و اضافه وزن، بیماری قلبی و عروقی و دیابت را ایجاد کند. همچنین می تواند طول عمرا شما را 10 تا 20 سال کاهش داده و موجب اختلال در مغز و ضعف سیستم ایمنی بدن شود. بنابراین باید با توجه به میزان فعالیت روزانه و رژیم غذایی که دارید، مقدار مشخصی از آن را استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های این میان وعده ها انعطاف پذیری و قابلیت تطبیق با انواع رژیم ها و محدودیت های غذایی است؛ از این رو همه افراد با هر نوع رژیمی که دارند (مانند افراد ورزشکار، گیاهخوار، دیابتی و ...) می توانند شیرینی ها را مصرف کنند.

پروتئین بار به چه معنا است؟

همان طور که از نام محصولات پروتئین بار مشخص است، در ترکیبات این محصولات از مواد حاوی میزان بالای پروتئین استفاده شده است؛ برخی از این مواد که دارای پروتئین زیادی هستند عبارتند از شیر، تخم مرغ و سویا. محصولات پروتئین بار اغلب به عنوان میان وعده و توسط افرادی که فعالیت بدنی سنگین دارند (مانند افراد ورزشکار) مصرف می شود. عده ای بر این باور هستند که چون محصولات انرژی بار در تامین انرژی از طریق کربوهیدرات مفید و موثر هستند، مصرف این مواد در مقایسه با مواد غذایی پروتئین بار بهتر است. انرژی بارها می توانند ویتامین، مواد معدنی و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین کنند. اما از آن جایی که پروئین کم تری نسبت به مواد پروتئین بار دارند، بیشتر برای ورزشکاران استقامتی سودمند هستند و ورزشکارانی که قصد عضله سازی یا کاهش وزن را دارند، باید از پروتئین بارها بیشتر استفاده کنند. امروزه استفاده از محصولات پروتئین بار در رژیم غذایی مردم افزایش یافته و شکلات ها و اسنک های پروتئین بار زیادی در بازار وجود دارند.

مصرف پروتئین بارها برای چه افرادی مناسب است؟

درست است که محصولات پروتئین بار بیشتر مورد استفاده ورزشکاران می باشد؛ اما هرکسی می تواند از این مواد غذایی استفاده کند. پروتئین بارها میان وعده های خوشمزه ای برای دانش آموزان و افراد شاغل هستند. علاوه بر آن، کسانی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند می توانند از محصولات پروتئین بار به عنوان مکمل های بدون شکر و چربی استفاده کنند. با مصرف این محصولات می توان نیاز بدن به پروتئین را به طور کامل بر طرف کرد. شما می توانید از محصولات پروتئین بار موجود در فروشگاه ها استفاده کنید و یا خودتان در خانه میان وعده های پروتئین بار را تهیه کنید.

برخی افراد به گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات حساسیت دارند و نمی توانند در برنامه غذایی خود از این مواد استفاده کنند. از دیگر ویژگی ها و مزیت های محصولات پروتئین بار این است که می توانند نیاز بدن این گروه از افراد به پروتیئن را نیز بدون آن که مشکلی برای آن ها به وجود آورند، بر طرف سازند. مقدار پروتئینی که هر مرد به طور روزانه نیاز دارد 56 گرم و میزان پروتئین مورد نیاز هر زن 46 گرم است.

شکلات پروتئین بار چیست ؟

در میان محصولات پروتئین بار، شکلات های پروتئین بار طرفداران زیادی دارند. این شکلات ها برای ورزشکارانی که می خواهند عضله سازی کنند و برای این کار به دنبال مکمل هستند، انتخاب بسیار خوبی است؛ همچنین برای افرادی که رژیم دارند یا در برنامه غذایی شان پروتئین به میزان کافی وجود ندارد و قصد دارند این کمبود را با مصرف مواد دیگر جبران کنند، عملکرد فوق العاده ای دارند. چرا که برای تهیه این شکلات ها از مواد شیرین کننده کم کالری و حتی با کالری صفر استفاده شده است و ضرر شکلات های معمولی موجود در بازار که دارای شیرین کننده های مصنوعی است را ندارند.
شکلات های پروتئین بار برای افرادی که همواره در حال سفر کردن هستند نیز خوراکی مغذی و مفیدی است و کمبودهای رژیم غذایی آن ها را پوشش می دهد. این شکلات ها در طرح های مختلف و با طعم های متفاوتی تولید می شوند.

شیرینی های پروتئین بار اچ بی سوییت

یکی از مجموعه های تولید کننده انواع شیرینی های سلامت محور، اچ بی سوییت (HB SWEETS) نام دارد. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1394 و با هدف تهیه و تولید شیرینی های سالم و بی ضرر آغاز کرد. کلیه محصولات اچ بی سوییت از با کیفیت ترین مواد اولیه موجود در بازار تهیه شده است. حامی سلامت مصرف کننده بودن تنها شعار این مجموعه نبوده و تیم اچ بی سوییت همواره در تلاش هستند بهترین محصولات را تولید کنند. این برند محصولات ویژه ای برای گروه های مختلف که شامل افراد مبتلا به دیابت، افراد گیاهخوار، افراد حساس به گلوتن و مبتلا به بیماری سلیاک و ورزشکاران وکسانی که به میزان کالری دریافتی از مواد غذایی مصرفی مختلف در طول روز اهمیت می دهند، تولید کرده است.

آرد به کار رفته در شیرینی های اچ بی سوییت، آرد جو و آرد کلم بوده که فیبر آن بسیار بالا است و کربوهیدرات کمی دارد. برای تهیه این شیرینی ها از روغن های گیاهی چون روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن شاهدانه استفاده می شود. مهم ترین ویژگی شیرینی های اچ بی سوییت این است که در تهیه آن ها از شکر و قندهای مصنوعی و مضر استفاده نشده و شیرین کننده اصلی آن ها، شکر استویا است؛ شکر استویا که از گیاه استویا به دست می آید، 200 برابر شیرین تر از شکر معمولی بوده و در عین حال کالری بسیار پایینی دارد و میزان کربوهیدرات موجود در آن 5 گرم است. به همین دلیل به این شکر، شکر کالری نیز گفته می شود. همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا یکی از سالم ترین شیرینی ها تهیه و تولید شود.

از دیگر محصولات پر طرفدار و منحصر به فرد اچ بی سوییت، محصولات پروتئین بار است. در ادامه به معرفی برخی از این محصولات می پردازیم:

بار جو پرک شکلاتی: این شیرینی خوشمزه که هر عدد آن 130 کالری دارد، از جو پرك،  شكلات تلخ، عسل، كره بادام زمينی بدون قند و چربی و موز تشکیل شده است. این محصول فیبر بالایی داشته و به کاهش کلسترول، تنظیم فشار خون و بر طرف شدن گرفتگی عروق کمک کرده و سیری طولانی مدتی ایجاد می کند. به همین دلیل برای ورزشکاران بسیار مفید بوده و انرژی مورد نیاز آن ها را تامین می کند. نکته حائز اهمیت درباره این میان ووعده این است که به صورت خام تهیه شده و پخته نمی شود و از آن جایی که در ترکیبات آن از شیر و تخم مرغ استفاده نشده است، می تواند برای افراد دارای رژیم گیاهخواری نیز مناسب باشد.

برانیز پروتئینی: این برانیز سالم و مقوی از پودر پروتئین تهیه شده و در آن شکر استویا، پودر کاکائو و سفیده تخم مرغ که سرشار از پروتئین است، استفاده شده است. ورزشکاران و بدنسازان برای تامین پروتئین مورد نیاز خود از این برانیز قبل یا بعد از ورزش برای تامین پروتئین لازم برای چربی سوزی و همچنین تامین انرژی لازم استفاده می کنند.هر عدد از این محصول 160 کالری دارد.

کوکی پروتئینی: در تهیه این کوکی ها به جای آرد از پودر پروتئین استفاده شده است. این محصول نیز برای عضله سازی و چربی سوزی ورزشکاران گزینه مطلوبی است و به دلیل استفاده از شکر استویا، بدون قند بوده و برای افراد مبتلا به دیابت و همین طور کسانی که رژیم لاغری دارند، مناسب است. هر عدد کوکی پروتئینی 50 کالری دارد.

کیک برانیز پروتئینی: یکی دیگر از محصولات پروتیئن بار اچ بی سوییت، کیک برانیز پروتئینی است که از پودر پروتئین، شکر استویا، پودر کاکائو و سفیده تخم مرغ تشکیل شده و به صورت سفارشی و با اندازه و وزن دلخواه شما تهیه می شود. همچنین می توانید برای داخل این کیک موز، گردو یا آناناس و برای روی آن خامه سفارش دهید.

باکس پروتئین: این باکس ها شامل انواع مختلف شیرینی های کم کالری و پروتئین دار اچ بی سوییت است. در این باکس ها کوکی های پروتئینی، برانیز شکلاتی و بار جو پرک شکلاتی وجود دارد که می تواند یک میان وعده سالم و پر انرژی برای همه افراد به ویژه ورزشکاران، دانش آموزان و افراد شاغل باشد. شما می توانید این شیرینی ها را با یک نوشیدنی گرم یا سرد مصرف کرده و از خوردن این میان وعده خوشمزه لذت ببرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 105
  • بازدید سال : 783
  • بازدید کلی : 1,735